Ida-Amalie - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

Mine treningstips

 

Mat- Om jeg drar p trening med tom mage, fr jeg aldri et godt utbytte av treningskten. Da orker jeg alltid mye mindre, og det gjr ogs at jeg blir svakere. Det er s utrolig viktig f i seg litt mat fr man tar en treningskt, for f nok energi og ikke minst orke mer for fullfre en gjennomfrt og vellykket kt. "Uten mat og drikke duger helten ikke". :):) 

 

Skaff en treningspartner- Jeg merker stor forskjell p nr jeg trener med en veninne og nr jeg trener alene. Selvlgelig er det deilig trene alene ogs, men om man trener sammen kan man motivere hverandre, pushe hverandre og tipse hverandre hele veien. Det sette seg ml sammen er ogs ganske gy! Da kan man jobbe sammen for n mlene og resultatene man nsker seg. Ikke minst er det morsommere ha noen prate med mens man tar seg pauser. 

 

Sett deg ml- Om du drar p trening uten egentlig vite helt hva du skal gjre, kan det fort skje at man bare gjr litt her og der. Om man planlegger p forhnd, hvilken kroppsdeler du vil fokusere p og hvilken velser du vil ta er det lettere komme gjennom en gjennomfrt treningskt. Planlegg gjerne hele uken  i forveien s du kan fordele hvilken dager du skal fokusere p de forskjellige kroppsdelene f.eks. Jeg har for eksempel alltid intervaller og yoga p torsdager.

 



 

Skriv det ned- Jeg har en liten notatblokk som jeg har med meg hver gang jeg trener. Der skriver jeg ned alle velsene jeg tar og hvor mange kilo og repitisjoner jeg tar i de forskjellige velsene. Om jeg er usikker p hva jeg gjorde sist, s kan jeg se tilbake p hva jeg har skrevet i boken. Det hjelper ogs veldig nr det kommer til utfordre meg mer for hver gang. Jeg kan se tilbake noen uker i tid se "oi der klarte jeg ikke mer en ...., og n klarer jeg mye mer" f.eks:-) 

 

Inspirasjon- For bedre motivasjon flger jeg mange treningsprofiler p instagram! Der fr jeg tips til ulike velser jeg kan prve ut. De har ogs fantastiske kropper, og hvem vil vel ikke gjre som de, for se snn ut? Det finnes tusenvis av inspirasjonskilder p nett, som det bare er google seg frem til. Youtube er for eksempel stappfult av videoer som viser hvordan man gjr forskjellige velser. Et eksempel--> https://www.youtube.com/user/blogilates 

 



 

 

Vr forsiktig!- Nr det kommer til gjre enkelte velser med tunge vekter, er det veldig viktig ha underskt hvordan man skal gjre de 100% riktig frst! Det er s utrolig lett skade seg, og det er s dumt. Hvis vi tar for eksempel marklft og kneby, s er det velser som krever velig mye teknik. Om man ikke gjr det riktig, kommer du mest sannsynlig til skade deg ogs. Jeg har ftt opplring i bde marklft, kneby og benkpress av en voksen som er utdannet strenght coach, og om du ikke har muligheten til det, finnes det masse informasjon p f.eks fitnessbloggen eller andre steder, om hvordan du skal gjre det riktig. Har tenkt lage et inlegg hvor jeg forklarer hvordan marklft og kneby skal gjres riktig, s stay tuned. 

 

Musikk- Hva skulle man gjort uten musikk? Lag deg en egen trenings-spilleliste og sett den p! Om du skaffer deg en mobilholder til feste p armen kan du trene alle velsene med din egen musikk p rene. Nr jeg trener alene er det ekstra gy, om jeg hrer p min egen musikk. Musikken p hyttalerne der jeg trener skal vre litt for alle s er ikke alltid det er noe jeg liker trene til. 

 

//bildene er hentet fra weheartit.com <3 

 

hits