Ida-Amalie - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

Treningsøvelser

Hei, i dag tenkte jeg å vise dere noen av mine favoritt treningsøvelser på mage og armer. Er fler armøvelser som jeg liker å gjøre, men kan vise det en annen gang eventuelt. Jeg er ingen treningsekspert, så mulig noe kan se litt feil ut, så correct me if i am wrong, men det er ikke de mest avanserte øvelsene heller, så håper dere forstår hvordan ting skal gjøres. Kommer til å lage fler treningsinlegg fremover hvis dere vil ha det. 


 


Første øvelsen jeg skal vise er en jeg pleier å gjøre hver gang jeg skal trene magen. Jeg bytter på om jeg gjør den med tau eller om jeg gjør samme øvelsen bare med romaskin. Da har jeg beina på setet og trekker det til meg på samme måten som jeg trekker knerne inn mot magen her. Jeg pleier å ta 15 repitisjoner 5 ganger om jeg orker, men det hjelper virkelig! Ryggen min svaier veldig på disse bildene, så prøv å unngå det om du skal gjøre øvelsen selv :) det som er riktig er posisjonen på bildet under til venstre. 


Denne øvelsen er nesten den samme som forrige bortsett fra at jeg løfter rumpa opp! Denne øvelsen kan også gjøres med romaskin om man vil. Jeg pleier egentlig ikke gjøre øvelsen så ofte, men jeg vil anbefale denne fordi den er veldig tung om man tar nok repitisjoner. 


Dette er den siste øvelsen jeg pleier å trene med slynge. Den trener både armer og rygg, og er det noe som er bra med å trene ryggen så er det at man får mye bedre holding! Pleier også å bli supersliten i armene etter at jeg har gjort denne. Det er bare å justere slynga enten høyt eller lavt utifra hvor mye utfordringer du vil gi deg selv. Som dere ser så har jeg en liten knekk i albuen når jeg holder i den når jeg ligger på gulvet. Det som også er viktig er å ha kroppen helt rett når du drar deg opp. 

I denne øvelsen er det egentlig bare snakk om å ha beina i 90graders stilling i lufta, mens du tar ballen over til hver sin side. Jeg syns det blir tyngre om man tar den så langt ut til siden som mulig. Ikke så vrien, og om du syns det er tungt er det bare å ta en ball som veier mindre. Jeg bruker 10kg. 


Denne øvelsen syns jeg er det tyngste av disse. Jeg syns også det er utfordrene å holde ballen på plass mellom beina, men det kan jo være noe med meg bare. Om man klarer å gjøre mange repetisjoner med strake bein, er det veldig bra og om man vil kan man løfte rumpa opp på slutten. Pleier ikke gjøre denne øvelsen veldig ofte, men jeg syns den er morsom. Om man vil gjøre det litt tyngre kan man bruke en ball med sand i. Det går selvfølgelig også ann å ligge på en benk om man heller vil det. 

 


En armøvelse jeg liker veldig godt er denne. Om man har denne på treningssenteret sitt er det jo bare å stille inn hvor mange kilo man vil ta, så jobber man seg oppover derfra og tar tyngre og tyngre og flest mulig repitisjoner. Denne øvelsen trener triceps, altså under armene. 


Disse øvelsene er også morsome å gjøre, og ikke spessielt vanskelige heller! Om du vil fokusere mye på å trene armer, er dette øvelser du burde inkludere i programmet ditt om du har muligheten til det. 


 

Håper dere likte inlegget! Ble litt lenger enn jeg trodde det skulle bli, så skal prøve å ikke ta med så mange øvelser neste gang. Om jeg har skrevet noe feil, eller om jeg mangler noe er det bare å si ifra, så skal jeg rette på det. Er som sagt ingen ekspert:-) 

 

 

hits