Ida-Amalie - Design by Julie Viktoria
Design by Julie Viktoria Design by Julie Viktoria

Treningsvelser

Hei, i dag tenkte jeg vise dere noen av mine favoritt treningsvelser p mage og armer. Er fler armvelser som jeg liker gjre, men kan vise det en annen gang eventuelt. Jeg er ingen treningsekspert, s mulig noe kan se litt feil ut, s correct me if i am wrong, men det er ikke de mest avanserte velsene heller, s hper dere forstr hvordan ting skal gjres. Kommer til lage fler treningsinlegg fremover hvis dere vil ha det. 


 


Frste velsen jeg skal vise er en jeg pleier gjre hver gang jeg skal trene magen. Jeg bytter p om jeg gjr den med tau eller om jeg gjr samme velsen bare med romaskin. Da har jeg beina p setet og trekker det til meg p samme mten som jeg trekker knerne inn mot magen her. Jeg pleier ta 15 repitisjoner 5 ganger om jeg orker, men det hjelper virkelig! Ryggen min svaier veldig p disse bildene, s prv unng det om du skal gjre velsen selv :) det som er riktig er posisjonen p bildet under til venstre. 


Denne velsen er nesten den samme som forrige bortsett fra at jeg lfter rumpa opp! Denne velsen kan ogs gjres med romaskin om man vil. Jeg pleier egentlig ikke gjre velsen s ofte, men jeg vil anbefale denne fordi den er veldig tung om man tar nok repitisjoner. 


Dette er den siste velsen jeg pleier trene med slynge. Den trener bde armer og rygg, og er det noe som er bra med trene ryggen s er det at man fr mye bedre holding! Pleier ogs bli supersliten i armene etter at jeg har gjort denne. Det er bare justere slynga enten hyt eller lavt utifra hvor mye utfordringer du vil gi deg selv. Som dere ser s har jeg en liten knekk i albuen nr jeg holder i den nr jeg ligger p gulvet. Det som ogs er viktig er ha kroppen helt rett nr du drar deg opp. 

I denne velsen er det egentlig bare snakk om ha beina i 90graders stilling i lufta, mens du tar ballen over til hver sin side. Jeg syns det blir tyngre om man tar den s langt ut til siden som mulig. Ikke s vrien, og om du syns det er tungt er det bare ta en ball som veier mindre. Jeg bruker 10kg. 


Denne velsen syns jeg er det tyngste av disse. Jeg syns ogs det er utfordrene holde ballen p plass mellom beina, men det kan jo vre noe med meg bare. Om man klarer gjre mange repetisjoner med strake bein, er det veldig bra og om man vil kan man lfte rumpa opp p slutten. Pleier ikke gjre denne velsen veldig ofte, men jeg syns den er morsom. Om man vil gjre det litt tyngre kan man bruke en ball med sand i. Det gr selvflgelig ogs ann ligge p en benk om man heller vil det. 

 


En armvelse jeg liker veldig godt er denne. Om man har denne p treningssenteret sitt er det jo bare stille inn hvor mange kilo man vil ta, s jobber man seg oppover derfra og tar tyngre og tyngre og flest mulig repitisjoner. Denne velsen trener triceps, alts under armene. 


Disse velsene er ogs morsome gjre, og ikke spessielt vanskelige heller! Om du vil fokusere mye p trene armer, er dette velser du burde inkludere i programmet ditt om du har muligheten til det. 


 

Hper dere likte inlegget! Ble litt lenger enn jeg trodde det skulle bli, s skal prve ikke ta med s mange velser neste gang. Om jeg har skrevet noe feil, eller om jeg mangler noe er det bare si ifra, s skal jeg rette p det. Er som sagt ingen ekspert:-) 

 

 

hits